-

Singleton

Komentarze użytkownika

@Krzysztof Karoń i jego marksizm przebrany za krytykę marksizmu. Odcinek 1 (1 sierpnia 2017 21:45)

Nie znam się na historii sztuki , ale znam i mogę dyskutować o przedsiębiorczości, dlatego przypadkiem wyszło „małe sprawdzam”.

 

Bardzo Pani dziękuję za komentarz. Jeśli administracja mnie nie wywali za panoszenie się tu po portalu z włosem podzielonym na czworo, to już wiem, co skomentuję w trzecim odcinku. :-)

Singleton
3 sierpnia 2017 23:43

@Krzysztof Karoń i jego marksizm przebrany za krytykę marksizmu. Odcinek 1 (1 sierpnia 2017 21:45)

Chodzi mi o to, że może tego Karonia trzeba by nie od definicji pracy, tylko od porównania z praktyką produkcji i inwestycji i polityki ekonomicznej, jak to uczyniły wyżej wspomniane panie. 

 

Wyżej wspomnianym Paniom jestem bardzo wdzięczny za komentarze, bo ja tam sobie dłubałem w definicjach, dzieliłem włos na czworo, a one Karonia po prostu zmasakrowały. Zwłaszcza pani Pink Panther.

Dla tego jej jednego komentarza warto było tą notkę napisać. Boję się tylko, że zaślepionych "karoniowców" nawet ten komentarz Pani Panthery nie otrzeźwi.

Singleton
3 sierpnia 2017 23:41

@Krzysztof Karoń i jego marksizm przebrany za krytykę marksizmu. Odcinek 1 (1 sierpnia 2017 21:45)

Trochę dziwnie używasz języka polskiego

Jeśli sprzedawca oferuje mi za pięćset złotych coś, za co dałbym najwyżej trzysta, to przy targowaniu mówię "wie pan, jestem gotów to kupić za 150" (żeby potem ewentualnie zgodzić się na trochę więcej), a to znaczy jasno, że za 500 nie jestem gotów kupić.

To samo z resztą Twoich przykładów. Gotów do kupna konkretnej rzeczy jest ten, kto chce tą konkretną rzecz kupić i może zapłacić. Samą czystą "skłonność" bez możliwości jej realizacji nazywamy w języku polskim "marzeniem". Zgadzam się, że ludzie mogą marzyć o rzeczach, na które ich nie stać albo o takich, których nikt nie oferuje (na przykład wymarzyli sobie samochód, którego nikt nie produkuje).

...
Singleton
3 sierpnia 2017 23:35

@Krzysztof Karoń Odcinek 2 Moje odpowiedzi na komentarze (3 sierpnia 2017 14:50)

No tak. Miało być do @Grzeralts a wyszło, że gadam sam ze sobą.

Singleton
3 sierpnia 2017 23:19

@Krzysztof Karoń Odcinek 2 Moje odpowiedzi na komentarze (3 sierpnia 2017 14:50)

mowi jak Kaszpirowski, wygląda jak Maleńczuk...

 

Pan to jest okrutny....

Singleton
3 sierpnia 2017 23:17

@Krzysztof Karoń Odcinek 2 Moje odpowiedzi na komentarze (3 sierpnia 2017 14:50)

Poza tym, nie nawołuje do jeszcze większego zapieprzu, tylko do etyki pracy opartej na encyklice Rerum Novarum.

 

Ja nie wykluczam, że czegoś nie zrozumiałem albo że nie nadinterpretowałem. Ale w takim razie chcialbym w tym miejscu konkretnie usłyszeć, jak będzie wyglądała w praktyce taka etyka pracy oparta na encyklice Rerum Novarum, która pozwoli konkurować przemysłowo z komunistycznymi Chinami.

 

A tak w ogóle to te Chiny to jest najlepsza falsyfikacja wywodów Karonia. W zasadzie tam nie trzeba nic obalać tylko pokazać palcem na Chiny.

Singleton
3 sierpnia 2017 20:04

@Krzysztof Karoń i jego marksizm przebrany za krytykę marksizmu. Odcinek 1 (1 sierpnia 2017 21:45)

Jeszcze raz sugeruję zakonczyć to polowanie na czarownicę.

 

Nie poluję na żadną "czarownicę". Rozpatruję tutaj tylko publiczne wypowiedzi pana Karonia. Niektórzy mówią, że dzieląc włos na czworo. Niech będzie!

Są tutaj prelekcje Gospodarza, felietony pana Krzysztofa Osiejuka, linki wrzucane przez Onyxa, analizy Pink Panther, to ja mogę być specjalistą od dzielenia włosa na czworo. W takim towarzystwie to żaden wstyd.

Wyedytowałem swoją drugą notkę i na końcu zamieściłem wyjaśnienie.

Singleton
3 sierpnia 2017 19:53

@Krzysztof Karoń i jego marksizm przebrany za krytykę marksizmu. Odcinek 1 (1 sierpnia 2017 21:45)

@DO WSZYSTKICH KOMENTATORÓW

 

Zobaczyłem przed chwilą, że Krzysztof Karoń na komentarz A-Tema na YouTube zareagował bardzo szybko i bardzo nerowowo.

Ponieważ na YT są trudności ze znalezieniem czegokolwiek, przeklejam tutaj tą odpowiedź Karonia:

@LWKEsq: To kłamstwo. Cytuję: "Notka pt. "Dyktatura PiS, Guy Verhofstadt , Marc Dutroux , Oettinger i Thilo Sarrazin" opublikowana została na S24 dnia 04 stycznia 2016 r. Następnego dnia czyli 05 stycznia 2016 r. notka ta została zamieszczona na Stronie Mirosława Dakowskiego - z odpowiednimi podkreśleniami. Natomiast pierwszy film pana Krzysztofa Karonia na youtube.pl pod tytułem :"ALTIERO SPINELLI I NOWA EUROPA" został zamieszczony w dniu 24 stycznia 2016 r. Czyli tak jakby 20 dni później ...

Singleton
3 sierpnia 2017 16:39

@Krzysztof Karoń i jego marksizm przebrany za krytykę marksizmu. Odcinek 1 (1 sierpnia 2017 21:45)

Komentarze na YT domyślnie wyświetlają się od "najlepszych", czyli najbardziej "łapkowanych", czyli w praktyce najstarszych, bo te miały największe szanse na łapki. Zmień na wyświetlanie od najnowszych.

Poza tym nie wyświetlają się wszystkie komentarze tylko część i trzeba to ręcznie rozwijać

W ogóle to jest miejsce nienadające się na żadne sensowne dyskusje czy uwagi, bo kto nie wie, czego ma tam szukać to nie znajdzie. A jak widać nawet ten co wie to też ma problemy.

Trzeba tą informację wpisywać na normalnych portalach i forach.

Singleton
3 sierpnia 2017 16:15

@Krzysztof Karoń i jego marksizm przebrany za krytykę marksizmu. Odcinek 1 (1 sierpnia 2017 21:45)

Zgadzam się z tą inną ligą i też byłbym bardzo ciekaw komentarza Coryllusa.

Jeszcze się okaże, że nasza "demaskacja" to jest "głaskanie po główce", a tu trzeba dać z rozmachem kopa wiadomo w co. :-)

Singleton
3 sierpnia 2017 16:09

@Krzysztof Karoń i jego marksizm przebrany za krytykę marksizmu. Odcinek 1 (1 sierpnia 2017 21:45)

za to stanowczo oddające honory wobec pierwszego tak obszernego w polskim necie opisania antyeuropejskich działań komunisty Spinellego i innych likwidatorów państwowości, jakim był opis, powstały dzięki pracy i dzięki doświadczeniu pani PINK-PANTHER

Słuszna inicjatywa, ale miejsce chyba nie jest najlepsze. Wpisywanie komentarzy na tubce to jak wysiewanie ziarna na zachwaszonym polu, którego nie jesteś w stanie wypielić. Ale jak znajdę hasło do konta, która tam kiedyś miałem to jak najbardziej łapkę dam.

 

Tu jest szansa na łączność miedzy systematycznie pracującymi umysłami, nawiązanie łączności pomiędzy tak wybitnymi osobowościami, jak pp. Karoń i PinkPanther

O nie, na takie zrównanie nie ma mojej zgody! Nawet jak odrzucimy kwestie dyskus ...

Singleton
3 sierpnia 2017 15:23

@Krzysztof Karoń i jego marksizm przebrany za krytykę marksizmu. Odcinek 1 (1 sierpnia 2017 21:45)

@DO WSZYSTKICH KOMENTUJĄCYCH

 

Bardzo dziękuję za taki liczny odzew i ciekawe komentarze. Mam nadzieję, że nikt się nie obrazi, że odpowiem na nie zbiorczo w nowej notce, ale nie wiem, czy jeszcze dzisiaj dam radę ją napisać.

Tak chyba będzie lepiej, bo każdy wtedy będzie miał przed oczami moje wszystkie argumenty zebrane razem, a ja pewnych rzeczy nie będę musiał powtarzać.

Singleton
2 sierpnia 2017 15:00

@Krzysztof Karoń i jego marksizm przebrany za krytykę marksizmu. Odcinek 1 (1 sierpnia 2017 21:45)

Jak ktoś mówi "jestem gotów to kupić", to znaczy to, że ma chęci i środki, by właśnie to kupić. Koniec i kropka.

 

Mówienie "jestem gotów za to zapłacić, ale nie mam pieniędzy" to nonsens. Tak samo nonsensem jest mówienie "jestem gotów to kupić, ale nie kupię, bo mi się to nie podoba".

Gotów do kupna to znaczy w pełni do tego przygotowany.

Jak ktoś nie ma pieniędzy albo towar mu się nie podoba to może najwyżej wygłaszać zdania warunkowe

1. Chciałbym to kupić, ale niestety nie mam pieniędzy

albo

2. Chciałbym kupić rzecz tego rodzaju, ale akurat ten egzemplarz mi się nie podoba.

Ale jak gotow to gotów. To tak jak "do biegu, gotowi, start". I nie można wtedy sędziem ...

Singleton
2 sierpnia 2017 14:54

@Krzysztof Karoń i jego marksizm przebrany za krytykę marksizmu. Odcinek 1 (1 sierpnia 2017 21:45)

Tylko w komuniźmie jest pewne, że producent ma nabywcę

Dobra uwaga! Więc kto chce, żeby każda działalność produkcyjna była na pewno pracą, ten musi wprowadzić komunizm. Trochę jest problem z tą własną wolą. Ale można przecież założyć, że na etapie przejściowym niektórzy obywatele jeszcze nie wiedzą dobrze, czego potrzebują i musi im to wytłumaczyć tajna policja.

 

Według w/w definicji Van Gogh jak najbardziej pracował, tylko że nie znalazł kupca na swój produkt

Skoro nie znalazł się kupiec na produkt, chociaż produkt był oferowany i cena nie odbiegała rażąco od ceny podobnych produktów, to znaczy, że ten produkt nie był rezultatem pracy. Tak wynika z definicji.

Singleton
2 sierpnia 2017 00:26

@Krzysztof Karoń i jego marksizm przebrany za krytykę marksizmu. Odcinek 1 (1 sierpnia 2017 21:45)

By ludziom zaproponować kupno czegoś trzeba to coś najpierw mieć - więc albo wytworzyć albo móc kupić, czyli w obu przypadkach wykonać pracę

Tylko że van Gogh niewątpliwie miał obrazy, które proponował do kupna, wytworzył je, ale z definicji Karonia wynika, że to wytworzenie tylko raz było pracą, bo tylko raz znalazł się ktoś, kto chciał z własnej woli za obraz zapłacić.

Singleton
1 sierpnia 2017 23:58

@Krzysztof Karoń i jego marksizm przebrany za krytykę marksizmu. Odcinek 1 (1 sierpnia 2017 21:45)

Myślę, że każdy znajdzie jakąś specyfikę swojej "branży", która sprawia, że pod jakimiś tam względami jest ona nieporównywalna z innymi i leoiej ją pominąć. Ale wydaje mi się też, że przynajmniej paru artystów by się obraziło, gdyby uznać, że to, co robią się w definicji pracy z definicji nie zmieści :-)

Ale dobrze. W następnym odcinku pokażę tem sam paradoks, który wyszedł przy Vincencie, na przykładzie pieczenia chleba.

Dlaczego chce Pani pisać do pana Karonia prywatnie? Może list otwarty byłby lepszym pomysłem. Bo jak Pani napisze prywatnie to i on będzie się czuł uprawniony też odpowiedzieć tylko prywatnie.

 

Singleton
1 sierpnia 2017 23:50

@Krzysztof Karoń i jego marksizm przebrany za krytykę marksizmu. Odcinek 1 (1 sierpnia 2017 21:45)

NIGDY  nie interesowalam sie MARKSIZMEM

Można by tak żartobliwie powiedzieć "nawet jak nie intersujesz się marksizmem, to wiedz, że marksizm interesuje się tobą". :-)

Między innymi od definicji pracy zależy co się kryje pod sloganem "przybylo 200.000 miejsc pracy". Bo jak się przyjrzymy, to się może okaże, że to znaczy tak naprawdę: "zrobiłem taki myk, że dodatkowe 200 000 osób będzie dostawało co miesiąc pieniądze". Bo jak dostają pieniądze, to chyba to, za co dostają, to jest praca. A może jednak nie.

 

 

Singleton
1 sierpnia 2017 23:09

@Grażka (31 lipca 2017 11:40)

Gdyby nie przymusowe szczepienia, to ludzie dalej by się modlili jak dawniej "Od powietrza, głodu, ognia i wojny zachowaj nas Panie".

A dzisiaj to nawet mało kto rozumie, o co chodzi z tym powietrzem, od którego Bóg ma zachować. Że to było "morowe powietrze", czyli zaraza. I  bardziej się tego bano niż głodu, ognia i wojny, bo jak przeszła taka zaraza , to w wiosce i połowa ludzi mogła umrzeć. A kto z nas teraz widział gdzieś taką prawdziwą zarazę?

Singleton
1 sierpnia 2017 17:00

@Grażka (31 lipca 2017 11:40)

Czy podświadomie nie ma w tym chęci ulepszenia czegoś co w oczach Boga doskonałe, a więc pycha

 

Co jest doskonałe? Człowiek po grzechu pierworodnym? Precz z tymi herezjami. "Doskonali" to byli u katarów.

Singleton
1 sierpnia 2017 16:07

@Szacun, czyli o zwykłej wierności (29 lipca 2017 09:57)

Nigdzie nie pisałem, żeby nie rozliczać Cyganek i banksterów, jeśli złamali przepisy prawa. Za bezprawie należy rozliczać każdego. Tylko nie można dzielić ofiar na lepsze i gorsze.

Nie oszukujmy się, grupa frankowiczów to jak na polskie warunki grupa raczej bogatsza niż biedniejsza i bardziej wykształcona niż mniej. Dlatego szybko zorganizowali się w grupę nacisku. Ale to jest normalny lobbing i egoistyczny interes grupowy. Co innego, gdyby ktoś zaproponował zmianę prawa na takie, w którym trudniej byłoby działać dowolnym naciągaczom.

Singleton
31 lipca 2017 23:36

 Poprzednia  Strona 4 na 6.    Następna